Folkeskolen

Oplag

77.000

Læsertal 

 162.000

Medieprofil

Fagbladet Folkeskolens mission er at medvirke til den fortsatte udvikling af folkeskolen, som anses for den vigtigste samfundsinstitution i Danmark. Bladet Folkeskolen skal give læserne nyheder, baggrund og perspektiv, så de selv kan tage stilling til forhold som undervisning, læring og arbejde i folkeskolen.

Folkeskolen og folkeskolen.dk udgives af Danmarks Lærerforening og både blad og netversion redigeres efter journalistiske relevanskriterier.

Folkeskolen udkommer 22 gange årligt i et oplæg på over 80.000 eksemplarer, og giver læserne nyheder og reportager med kant, skarphed, humor og plads til fordybelse. Folkeskolen rummer temaer, portrætter, interview, materialeanmeldelser og fortællinger fra folkeskolen.

Folkeskolen.dk samler aktiviteter fra hele landet og giver mulighed for at dele viden via faglige netværk, blogs og artikler fra lærer til lærer. Endvidere kan brugerne abonnere på personlige nyhedsbreve med udvalgte nyheder, artikler og debatindlæg.

Folkeskolen og folkeskolen.dk er den direkte vej til at komme i kontakt med mennesker i undervisningssektoren – det vil først og fremmest sige lærere, skoleledere, lærerstuderende og forvaltningschefer.

Folkeskolen er medie for både tekstsideannoncer og stillingsannoncer. Stillingsannoncer kan indrykkes i både blad og på Folkeskolens jobsite lærerjob.dk – Danmarks største jobsite for stillinger i grundskolen.

Læserprofil

Beslutningerne tages også på lærerværelset.

Læsernes indflydelse gør sig gældende på mange områder. De er vigtige influenter ved indkøb af for eksempel undervisnings­materialer og skoleinventar. De er generelt politisk og kulturelt engagerede. Deres faglige og personlige aktiviteter giver dem en bred kontaktflade, hvor de i høj grad er rollemodeller og opinionsdannere.

I hver udgave af Folkeskolen læses af 161.000 personer med tilknytning til undervisningssektoren, og folkeskolen.dk har ugentligt 25.000 unikke besøgende.*

Den typiske læser af Folkeskolen er mellem 30 og 60 år, bor i eget hus og varetager de fleste indkøb i hjemmet. Husstandsindkomsten er over 600.000 kr., og husstanden består af 2-4 personer.

Læserne er…

  • Kvinder 56% 56%
  • Er ret/meget interesserede i forbrugerspørgsmål 54% 54%
  • Er ret/meget interesserede i at læse nyheder i aviser 90% 90%
  • Køber helst økologiske produkter 63% 63%
  • Betaler gerne ekstra for kvalitetsprodukter 83% 83%
  • Læser skønlitteratur minimum ugentligt 67% 67%
* Kilde: TNS Index Gallup

Hvorfor annoncere i folkeskolen?

  • Folkeskolelærernes foretrukne fagmedie
  • Vigtig faglig viden og aktuel debat
  • Troværdigt medie med højt fagligt niveau
  • Stærke B2B-brands står stærkere i relevant og fagligt miljø

Annoncemuligheder i Folkeskolen

Folkeskolen tilbyder et professionelt fagmedie med en attraktiv og meget homogen målgruppe og et overbevisende læsertal.

Lærerne og lederne i Folkeskolen bruger magasinet og folkeskolen.dk til at holde sig ajour og lader sig gerne informere og inspirere af relevante, aktuelle og lærerfaglige produkter og nyheder. Dette bekræftes af en høj læsetid og læsehyppighed, hvor hele 93% har læst hver udgave indenfor den seneste måned. Der er således en markant loyalitet og interesse for bladet blandt dets mange læsere.

Folkeskolen er det naturlige førstevalg for uddannelses- og skolemæssige annoncører indenfor:

  • Forlag – Undervisningsmaterialer og lærebøger
  • Kurser & videreuddannelse
  • Skoleinventar & materialer
  • IT- & interaktive værktøjer
  • Film, underholdning og rejser
  • Det Offentlige – ministerier, institutter mm.

Målgruppe-relevante annoncører:

Lærerne som målgruppe repræsenterer desuden naturligt en attraktiv forbrugsgruppe, som mange annoncører gerne vil i kontakt med:

  • Bank/Finans & Business
  • Biler, Telecom og IT
  • Rejse, hoteller & flyselskaber
  • Kultur og fritidsannoncører
  • Sundhed, mad og sport

Det primære kriterium er, at der kommunikeres professionelt med relevans og direkte henvendt til målgruppen, hvorfor der så vil blive skabt den rette opmærksomhed hos læseren for annoncøren.

  • Folkeskolelærernes foretrukne fagmedie.
  • Vigtig faglig viden og aktuel debat
  • Troværdigt medie med højt fagligt niveau
  • Stærke B2B-brands står stærkere i relevant og fagligt miljø

Priser på Tekstsideannoncer

Det er muligt at indrykke annoncen som advertorial.

Opslag til kant

kr. 46.400,-

B: 420 x H: 285 mm + 5 mm beskæring

2 x 1/3-side bund til kant:

kr. 22.600,-

B: 420 x H: 94 mm + 5 mm til beskæring

2 x 1/3-side bund:

kr. 21.300,-

B: 400 x H: 80 mm

1/1-side til kant:

kr. 27.700,-

B: 210 x H: 285 mm + 5 mm til beskæring

1/2-side til kant:

kr. 18.300,-

B: 103 x H: 285 mm + 5 mm til beskæring

1/3-side til kant:

kr. 10.000,-

B: 71 x H: 285 mm + 5 mm til beskæring

1/1-side:

kr. 26.500,-

B: 192 x H: 261 mm

1/2-side:

kr. 17.500,-

B: 93 x H: 261 mm

1/3-side:

kr. 9.800,-

B: 61 x H: 261 mm

1/6-side:

kr. 6.900,-

B: 61 x H: 129 mm

1/2-side:

kr. 17.500,-

B: 192 x H: 118 mm

1/3-side:

kr. 9.800,-

B: 192 x H: 80 mm

Forside:

kr. 25.000,-

B: 190 x H: 30 mm

Trekant:

kr. 11.900,-

B: 144 x H: 162 mm + 5 mm til beskæring

Farvetillæg

Alle priser er inkl. farver.

Øvrige priser

Særplacering + 10 %

Rubrikannoncer

Spaltebredde: 59 mm

Pris pr. mm (sort/hvid): kr. 43,-

Pris pr. mm (4-farver): kr. 49,-

Fyldannoncer & spotannoncer i jobsektionen

1/8 side: B: 91 x H: 50 mm

1/4 side: B: 187 x H: 50 mm

Indstik

Det er muligt at få indstik med i Folkeskolen. Vi kan foliere, kartenklæbe, løst ilægge eller indhæfte jeres indstik Ring for tilbud og yderligere information.

Udgivelsesplan & Deadlines

Udgivelse Udkommer Deadline Tekstsideannoncer* Deadline Stillingsannoncer*
1 17. januar 2019 02. januar 2019 08. januar 2019
2 31. januar 2019 15. januar 2019 22. januar 2019
3 14. februar 2019 29. januar 2019 5. februar 2019
4 28. februar 2019 12. februar 2019 19. februar 2019
5 14. marts 2019 26. februar 2019 5. marts 2019
6 28. marts 2019 12. marts 2019 19. marts 2019
7 11. april 2019 26. marts 2019 2. april 2019
8 2. maj 2019 12. april 2019 23. april 2019
9 16. maj 2019 30. april 2019 7. maj 2019
10 30. maj 2019 13. maj 2019 20. maj 2019
11 13. juni 2019 22. maj 2019 31. maj 2019
12 27. juni 2019 11. juni 2019 18. juni 2019
13 15. august 2019 30. juli 2019 6. august 2019
14 29. august 2019 13. august 2019 20. august 2019
15 12. september 2019 27. august 2019 3. september 2019
16 26. september 2019 10. september 2019 17. september 2019
17 10. oktober 2019 24. september 2019 1. oktober 2019
18 24. oktober 2019 8. oktober 2019 15. oktober 2019
19 7. november 2019 22. oktober 2019 29. oktober 2019
20 21. november 2019 5. november 2019 12. november 2019
21 5. december 2019 19. november 2019 26. november 2019
22 19. december 2019 3. december 2019 10. december 2019

*Deadline kl. 12 på selve dagen

Onlineannoncering på Folkeskolen.dk

Kombiner annoncering i Folkeskolen med målrettet og effektfuld bannerannoncering på websitet folkeskolen.dk, som er lærernes eneste faglige nyhedsmedie og webportal.

Folkeskolen.dk

Folkeskolen.dk har ugentligt ca. 25.000 unikke besøgende, og alle brugere har relation til grundskolen. Sitet indeholder alt væsentligt på skoleområdet, hvad enten det handler om under-visning, fag, anmeldelser eller skolepolitik. Folkeskolen.dk fungerer samtidig som forum for videndeling og debat i form af faglige netværk, blogs og debatindlæg. Bannerannoncer vises på både folkeskolen.dk og på lærerjob.dk

Materiale

Materiale til bannerannoncer skal leveres i formatet GIF, JPEG eller HTML5. Maks. 3 loops pr. bannerannonce. Animation maks. 15 sekunder (eller 45 sekunder ved i alt 3 loops). Maks. 18 frames pr. sekund. NB! Bannerannoncer til nyhedsbrev skal leveres i formatet JPEG eller GIF og må ikke indeholde animation. Til alle typer bannerannoncer skal der medsendes URL-adresse.

Lærerjob.dk

Folkeskolens jobsite, lærerjob.dk, er Danmarks største jobsite for stillinger i grundskolen og besøges ugentligt af 15.000 brugere. Lærerjob.dk har alle relevante stillinger indenfor folkeskolen – både lederstillinger, specialstilinger og lærerstillinger samt en række vikarjobs. Samtidig er kendskabsgraden til lærerjob.dk høj hos både folkeskolens læserer og folkeskolens brugere. Dette grundlægger det afgørende job-søgemønster for rekrutteringen af de rigtige medarbejdere. Lærerjob.dk’s seneste opslåede jobs vises både på forsiden af folkeskolen.dk og i det daglige nyhedsbrev for Folkeskolen. En indrykket jobannonce i bladet Folkeskolen annonceres automatisk på lærerjob.dk.

Netannoncer

Som jobudbyder og skole har du mulighed for selv at lægge dine stillinger og jobs op på lærerjob.dk ved at rekvirere et brugernavn og kode via email til fsnet@media-partners.dk. Herefter annonceres stillingen automatisk på lærerjob.dk. Yderligere kommer der en henvisningsannonce bagerst i Folkeskolens jobsektion med et referencenummer, så ansøgeren nemt kan finde stillingsopslaget på nettet. Der må henvises til skolens/institutionens egen hjemmeside. En netannonce på lærerjob.dk med henvisningsannonce i bladet koster 4.750,- kr.

Materiale & betingelser

Bannermateriale

Alt materiale til bannerannoncering leveres som GIF, JPG eller Flash (med indsat ”clickTAG” + en GIF-fil til backup) i maks. 50 kb. Animation maks. 10 sek. og/eller 3 loops. URL-link skal angives.

Alt materiale til annonce- og bannerkampagner skal leveres senest 2 arbejdsdage før kampagnestart. Alt materiale sendes til din kontaktperson hos Media-Partners.dk med reference til ordrenr. og kunde og kampagneperiode.

Priser og betalingsbetingelser

Alle priser er ekskl. moms. Enhver annonce faktureres umiddelbart efter udgivelsen. Betalingsfristen er – uanset fakturadato – netto kontant 10 dage efter udgivelsesdatoen for bladet, hvori annoncen har været indrykket. Såfremt betalingsfristen overskrides, påregnes et rentetillæg på 2% pr. påbegyndt måned.

Reklamation

Media-Partners eller mediet kan ikke stilles til ansvar for fejl i annoncer, som er indrykket i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. For trykfejl, forkerte størrelser, tidspunkter etc. som annoncøren eller bureauet ikke bærer ansvaret for, ydes en reduktion efter Media-Partners vurdering, der højst kan beløbe sig til annoncens pris og for indrykninger i mediet.

Reklamationer over trykfejl, fejl ved farven eller lignende skal være Media-Partners i hænde senest 5 dage efter annoncens indrykning. Indrykkes enannonce flere gange med samme fejl, uden at Media-Partners modtager reklamation, ydes eventuel dekort kun for den første indrykning. Erstatningskrav kan ikke gøres gældende over for Media-Partners eller over for mediet for fejlagtig, forsinket eller manglende indrykning af de bestilte annoncer eller eventuelle følger af sådanne fejl.

Annullering

Annonce-annullering skal ske skriftligt til Media-Partners senest 7 hverdage før bestillingsfristen. Annoncer, hvortil særplacering er bestilt, kan ikke annulleres uden forudgående aftale Media-Partners.

Øvrige bestemmelser

Media-Partners forbeholder sig ret til at afvise annoncer, der strider mod mediets retningslinjer, eller imod gældende love og bestemmelser. Annoncer, som kan forveksles med redaktionel tekst, skal for annoncørens regning øverst forsynes med ordet “annonce” oven over en streg i hele annoncens bredde.

Kontakt

MARIANNE LANDER

Partner

+45 29 67 14 46
marianne@media-partners.dk