Cruising Copenhagen

Mere end

850.000

kryds­togts­passagerer årligt

Målgruppen genererede ca.

1,4 mia. kr.

i omsætning  i 2016

Der forventes 

15-20.000

gæster pr. dag i højsæsonen 

Ny sæson – nyt magasin

En ny krydstogts­sæson er ved at lægge til kaj, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi glæder os.

Claus Bødker

Direktør for netværket CruiseCopenhagen
Som det allerede har været fremme i pressen, forventer vi at sætte nye rekorder i 2018. Alene i København forventer vi tæt på 900.000 krydstogtspassagerer. På de største dage skal vi modtage mellem 15.000 og 20.000 gæster, og det giver både udfordringer og muligheder for branchen.

Krydstogtspassagerer er en attraktiv målgruppe, men det er også gæster, som har nogle behov, der kan være lidt anderledes.

Det påvirker de tilbud, de skal tilbydes. Der skal eksempelvis være et andet fokus på, hvor lang tid, ting tager. Og samtidig ser vi, at fremtidens turister i højere grad vil opfatte sig selv som “midlertidige lokale”.

Det skaber også et nyt behov for kommunikation. Som brancheorganisation har vi høje forventninger til, at vores krydstogtsgæster nu får et medie, der er skræddersyet til dem.

Magasinet Cruising Copenhagen er en velkommen nyskabelse til den vifte af tilbud, København har at byde på. De bedste ønsker for den kommende sæson – og til magasinet Cruising Copenhagen.

Om Magasinet

Cruising Copenhagen er et nyt magasin på engelsk, der er målrettet de mere end 850.000 krydstogts­passagerer, der forventes at besøge København i 2018. Magasinet er den førende guide til en målgruppe, der i 2016 genererede en omsætning på næsten 1,4 mia kr.

Velkommen til København. Her er et magasin med de bedste guider, anbefalinger, foromtaler og anekdoter om byen præsenteret i et eksklusivt magasinformat og skrevet lige præcis til målgruppen af krydstogtspassagerer.

Fra sæsonen 2018 er der et nyt tilbud, som krydstogtspassagerer vil møde ved busser, lufthavnen, på hoteller og i forbindelse med anløb. Crusing Copenhagen er udviklet af erfarne magasinfolk og er en del af netværket CruiseCopenhagen i samarbejde med Wonderful Copenhagen.

Magasinet har en form, som man kender fra andre rejsemagasiner. Men det er helt afgørende, at tonen og stilen ikke er som et traditionelt rejsemagasin. Magasinet er en “inside guide” – og taler derfor ud fra byens udgangspunkt med den indfødte københavners autencitet og troværdighed.

Magasinet vil være til stede overalt, hvor krydstogtspassagerer kommer, men distributionen er særligt målrettet de såkaldte turnaround-passagerer, der overnatter i København.

Hvordan får læseren fat i magasinet?

Cruising Copenhagen er til stede på alle de vigtigste touchpoints for krydstogspassagerer. Der er særligt fokus på passagerer, hvis krydstogt begynder eller slutter i København – de såkaldte turnarounds.
Distributionen foregår ved bagagehåndteringen i Københavns Lufthavn, på en række udvalgte hoteller og gennem samarbejdspartnere som eksempelvis Segway Tours Copenhagen. Magasinet er selvfølgelig også på Copenhagen Visitor Service på Vesterbrogade og Ocean Kaj samt på andre turistinformationer. Magasinet bliver desuden uddelt i Skagen og Aarhus, ved de krydstogtsskibe, der har afgang mod København i hele sæsonen.

Airluggage.dk

Vi har et strategisk samarbejde med Airluggage, som transporterer bagage for tusindvis af krydstogtpassagerer mellem lufthavnen, hoteller og krydstogtskibe. Når krydstogtpassagererne afleverer deres bagage i lufthavnen, får de udleveret et magasin med inspiration til deres ophold i København.

De vigtigste touchpoints er:

  • udvalgte butikker
  • hoteller
  • turistinformationer
  • transportører og guidede ture
  • københavns lufthavn

Medieinformation 2019

Profil på målgruppen
  • I 2017 havde København besøg af 850.000 krydstogtspassagerer
  • Copenhagen Malmö Port forventer at tallet nærmer sig 900.000 i 2018
  • Turnaround-passagererne omsatte i gennemsnit for 2333 kr.
  • De overnattede i gennemsnit 2,6 nætter i København
  • De er positive: 97 procent af turnaround-passagererne angav, at København levede op til forventningerne
  • Krydstogtspassagerer genererede en samlet omsætning på 1361 mio. kr. i 2016
  • Over halvdelen kommer fra enten Tyskland, USA eller Storbritannien

*Alle tal fra netværket CruiseCopenhagen.

Hvorfor annoncere i Cruising Copenhagen?
Cruising Copenhagen er et unikt medie, der henvender sig til en købestærk målgruppe, som er åbne og nysgerrige for at hente inspiration. Magasinet har en høj troværdighed og et indhold, som målgruppen opfatter som brugbart, underholdende og attraktivt. Oplaget er for hver udgivelse på 100.000 eksemplarer.

Magasinet udfylder et reelt behov hos målgruppen, der har savnet en samlet præsentation af oplevelser og tilbud i København for lige præcis denne type gæster. Og magasinet har som trykt magasin mulighed for at nå ud til målgrupper, der vil være næsten umulige at få i tale på andre platforme.

Magasinet giver overblik over de store samlende fortællinger, der afspejler byens historie, bygninger, monumenter og andre ting. Men magasinet fortæller også om andre oplevelser inden for gastronomi, musik, kunst og gadeliv i almindelighed, som kan give en mere lokal og autentisk vinkel på byen.
Som en rød tråd gennem hele magasinet, bliver læseren guidet gennem, hvor lang tid man skal afsætte til de forskellige oplevelser. Tiden er altafgørende for krydstogtspassagerer, og der vil være oplevelser, som tager alt fra en halv time til en hel dag.

Profil på annoncører
Læserne er en særdeles attraktiv gruppe af forbrugere, der er interesseret og modtagelig over for både inspiration til oplevelser samt profilannoncer med en bredere fortælling med udgangspunkt i besøget i København.

Annoncør-eksempler inden for oplevelser:

  • Restauranter
  • Museer og seværdigheder
  • Detailhandel
  • Guidede ture

Annoncør-eksempler inden for profil-annoncer:

  • Dansk design og kunsthåndværk
  • Danske og internationale brands

Annonceinfo

Crusing Copenhagen 2018 udkommer den 19. april 2018. Deadline for færdige annoncer er 2. april. Oplaget er for hver udgivelse på 100.000 eksemplarer.

Annoncepriser

opslag til kant:

Kr. 70.000

B: 400 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant:

Kr. 40.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant/ bagside:

Kr. 45.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant/ 2+3 omslag:

(inderside af forsiden og indersiden af bagsiden)

Kr. 42.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/2 side til kant, tvær:

Kr. 22.000

B: 170 x H: 110 mm

1/4 side:

Kr. 13.000

B: 85 x H: 110 mm

1/2 side høj til kant:

Kr. 22.000

B: 85 x H: 220 mm

1/2 side høj til kant/ indholds-fortegnelse:

Kr. 26.000

B: 100 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

Alle priser er ekskl. moms.

Annoncemateriale til det trykte blad skal leveres som trykklar PDF (min. 300 dpi, CMYK). Materialet til annoncer kan sendes til annoncer@mppublishing.dk (maks. 20 MB) eller via ftp-server. For yderligere tekniske detaljer om krav til annoncemateriale se www.mppublishing.dk

Native Advertising

Særligt udvalgte annoncører har mulighed for “native advertising”, typisk som omtale i forskellige guides. Designet, tonen og sproget svarer til resten af det redaktionelle indhold og bliver derfor opfattet som en naturlig del af magasinet.

Rubrikannoncer

Rubrikannoncer samles i et særligt guideområde i bagerste del af magasinet. Annoncerne placeres i kategorier efter en logisk opdeling, og hver kategori bliver forsynet med en overskrift, eksempelvis “Fish restaurants” eller “Sightseeing”. Formatet er i tre spalter og spaltebredden er 53,5 mm. Satshøjden er 210 mm.

Pris pr. spalte/mm: Kr. 49

Om Cruising Copenhagen

Cruising Copenhagen udgives af MP Publishing, der har solid erfaring inden for kundemagasiner, content marketing og design.

Michael Rachlin

Michael Rachlin

Redaktør

Michael har arbejdet som konceptudvikler og magasinredaktør i mere end 15 år. De sidste 10 år har han arbejdet med kundekommunikation, content marketing og brand journalism. Tidligere redaktør for AOK og med indgående kendskab til byens kultur- og restaurantscene.
Mads Koefoed

Mads Koefoed

Projektchef

Mads arbejder i krydsfeltet mellem forretningsudvikling, rådgivende salg af forskellige kommunikationsløsninger og gennemførsel af projekter i samarbejde med samarbejdspartnere og kunder. Her i rollen som projektleder og kommerciel tovholder.
Hanne Kjærgaard

Hanne Kjærgaard

Direktør

Hanne er direktør i MP Publishing og arbejder med kommerciel udvikling samt annonce- og bannersalg på Cruising Copenhagen og andre udgivelser.

Kontakt